Hoe realiseer je positiestijgingen in Google

stijgen in Google

Er is geen specifiek antwoord op hoe je op positie 1 komt. Er speelt veel qua positieverbetering in Google. Het is meestal een combinatie van rangschikkingsfactoren, vastberadenheid en budget dat voor het project wordt gebruikt. Websites staan ​​op de eerste plaats op Google door gebruik te maken van deze rangschikkingsfactoren. Ze doen dit door al hun gegevens bij te houden en voortdurend verschillende benaderingen te testen en opnieuw te testen.

stijgen in Google

De sterkte van jouw domein

Één van de grootste factoren betreft de sterkte van jouw domein, wat een cumulatieve statistiek is van jouw inkomende linkprofiel, de verhouding tussen dofollow- en nofollow-links en de relevantie van ankertekst. Wanneer ze worden gecombineerd, vertellen deze Google hoe gezaghebbend jouw domein is en of het betrouwbaar is. Deze dingen kosten tijd en er treedt vaak een sneeuwbaleffect op. Als een website al een autoriteit is over een onderwerp, is de kans groot dat er een groot aantal mensen zal linken naar hun berichten en artikelen via sociale media en andere forums. Andere mensen die inhoud maken, zullen ook naar hun berichten linken.

De vluchtigheid van zoekwoorden

Voor elk zoekwoord zijn er rankings op de eerste pagina van Google. In zeer competitieve niches is er weinig beweging binnen deze ranglijsten. De webpagina die nummer één is, is dat waarschijnlijk al een tijdje zo, en dat zal waarschijnlijk in de nabije toekomst zo blijven. Voor de meeste long tail-zoekwoorden en andere zoekwoorden in het algemeen, veranderen de top tien webpagina’s echter voortdurend van volgorde, wat betekent dat nieuwe webpagina’s verschijnen terwijl andere wegvallen. De trefwoorden met een stabiele ranglijst hebben een lage vluchtigheid van de trefwoorden, terwijl de trefwoorden met constant veranderende ranglijsten een hoge vluchtigheid van de trefwoorden hebben. Aangezien het algoritme van Google zich aanpast en websites hun exemplaar regelmatig bijwerken, is vluchtigheid volat normaal.

Stijgen in Google – wat is belangrijk?

Laten we eens kijken waarom een ​​rangvolger een beetje op een thermometer lijkt. Je kunt bijvoorbeeld een stap naar buiten zetten en zeggen of het bijzonder warm of koud is. Je zou zelfs een geschatte temperatuur kunnen geven, maar dit zou een gok zijn. Een thermometer geeft daarentegen een exacte aflezing, zodat je weet wat de temperatuur is. Als je dagelijks een thermometer controleert, kun je trends opmerken, bijvoorbeeld als de temperatuur stijgt of daalt. Een ranktracker is jouw SEO-thermometer. Je kunt ervoor kiezen om inhoud te plaatsen en vervolgens handmatig Google te controleren om te zien of je voor dat zoekwoord rangschikt of niet, maar dit is niet nauwkeurig. Zo kun je zien wat je doet qua stijgen in Google.